Kooliks ettevalmistus

Töökogemuse jooksul oleme enim kokku puutunud just algklassilastega ning märganud, kuidas juba esimeses kooliastmes kerkivad üles väga suured probleemid õppeedukusega. Seda põhjusel, et kõik lapsed ei suuda sellise tempoga toime tulla nagu õppekava ette näeb. Olgu tegu siis nõrgema funktsionaalse lugemise oskusega, käe ja silma koostöö, tähtede tundmise või matemaatika väheste algteadmistega. Kuna kõik need oskused on oluline baas uutele teadmistele, siis on ülimalt tähtis luua lapsele tugev teadmiste põhi.

Liialt palju näeme täna olukordi, kus laps oskab väga ilmekalt lugeda, omab kõiki matemaatilisi algteadmisi, kuid satub suurtesse raskustesse loovate ülesannete puhul. Tihti kuuleme seepeale hinnanguid, et lapsel ei ole lihtsalt annet. Tegelikult aga on murekoht hoopis selles, et talle pole õpetatud tema loovust kasutama. Kuna loovus ning loogiline mõtlemine on väga paljude oluliste oskuste alustalaks, siis on see ka koht, mida ei tohiks kindlasti tähelepanuta jätta. Neisse ei tohiks suhtuda kui kaasasündinud omadustesse. Kõik oskused on arendatavad!

Just seepärast oleme võtnud enda eesmärgiks aidata lapsi juba varakult ning tänaseks jõudnud punkti, kus neid eesmärke ka täita saame.

PS! lehekülje lõpust leiad ka vanemate tagasisidet eratundide kohta

Eesti keel õpe

Nagu ka kõigi teiste tundidega, on ka keeleõppe tundide märksõna “mäng”. Kuna uute teadmiste omandamiseks on vaja lapse oma soovi, on just mängud need, mis lapses selle motivatsiooni ka tekitavad. Niisiis valime mängud nii, et need tooks üles lapses soovi õpetajaga kontakti astuda ja ennast väljendada.

Meieni on aastate jooksul jõudnud mitmeid õpilasi, kes ei kõnele esimest korda tundi jõudes sõnakestki eesti keelt. Kuna tunnis kõneleme lastega vaid eesti keeles, siis on vanemate mure, ega see last ära ei hirmuta, sest laps ju ei mõista, mida temaga räägitakse. Siiski kasutame tunnis erinevaid viipeid, piktogramme ja osutamist, mis teevad mängude mõistmise kõigile arusaadavaks. Lisaks on esimesed tunnid ehitatud üles eelkõige kontaki loomisele, mitte nii väga sõnavara arendamisele, misjärel laps lihtsalt soovib täiskasvanule enda mõtteid selgeks teha ning võtab selleks kasutusele kõikvõimalikud keelelised vahendid, mis tal pakkuda on. Kuna laps valib aga suhtlemiseks keele, mida ta näeb, et täiskasvanu valdab, siis ongi seetõttu oluline, et kogu õpetaja kõne oleks eesti keeles.

Lapsed omandavad keeli äärmiselt kiiresti ning seetõttu pole vanemana muretsemiseks põhjust ning tuleb lapsele vaid võimalus anda.

Kui see lähenemine kõnetas Sind ning tahaksid näha, kas kõik toimib tõesti nii lihtsalt, siis ootame teid rõõmuga meie juurde!

PS! lehekülje lõpust leiad ka vanemate tagasisidet eratundide kohta

Tundide ülesehitus

Eratunnid toimuvad Tartu linnas. Meie tundidesse ootame kõiki lapsi – nii väikseid kui suuremaid, et muuta õppimine lõbusamaks, kinnistada vajalikke baasteadmisi ning pakkuda igale lapsele just tema järgi kohandatud õpet.

Rõhume oma tundides sellele, et õppimine ja tahe ongi viis “andekaks” saamiseseks. Seda ei pea aga lapsele peale sundima, vaid toetama teda selle tahte ise üles leidmisel. Just seetõttu toimuvad tunnid iga lapsega üks ühele ning on personaalselt tema huvide põhjal üles ehitatud. Kuna õppimise juures ongi olulisim just see, et laps oleks ise valmis neid teadmisi vastu võtma, siis toimuvad tunnid läbi mängu ja muude põnevate tegevuste. Eratunnid on lapse jaoks justkui põnevad huviringid. Lisaks paneme oma tundides väga suurt rõhku sellele, et lapsed õpiksid kõige muu kõrvalt ka ennast ise suunama: milline õppimise viis neile kõige paremini sobib, kuidas oma tunnetega toime tulla ja neist rääkida.

Igale õpilasele valmib ka Chingly päevik, mida oma tundides rakendame ning mis jääb lapsele abimeheks ka edaspidi.

Eratundide sisse kuuluvad ka soovitused ja vajadusel nõustamine vanematele, et ka kodus toimuks lapse arengut toetav õppimine edasi.

Kui Sa tunned vanemana, et sooviksid oma last meie kätesse usaldada, siis võta meiega ühendust meili teel: info@chingly.ee

Tagasiside

“Tulime Johanna juurde oma 7 a tütrega 2023 novembris – otsisime tookord lapsele eesti keele õpetajat. Olles üles kasvanud inglisekeelses keskkonnas oli Liiale Eestisse kolimine ja eestikeelses koolis käimine suureks ja emotsionaalselt ebameeldivaks muutuseks. Eesti koolis ei olnud tal kerge, Liia igatses oma vanu sõpru ning ta ei tahtnud Eesti keelega mitte mingit tegemist teha, tema meeleolu oli pidevalt negatiivne. Johannaga sai meie tütar kohe algusest peale väga hästi läbi, kuigi Johanna kõneles ainult Eesti keeles. Juba mõned tunnid tõid positiivseid muutusi, sest Liia meeleolu paranes ning ta ootas rõõmuga Johanna juurde minekut. Vähem kui aastaga on meie tütrel keel suus, ta loeb soravalt lasteraamatuid ning temast on saanud õnnelik Eesti laps – kõik tänu Johannale! Johanna läheneb igale lapsele individuaalselt, arvestades lapse ea ja emotsionaalse valmiduse ning kognitiivse arenguga. Tema tunnid on täis mängulisi tegevusi, mis lapsi huvitavad ja ärgitavad kaasa tegema, ennast väljendama. Johanna loob läbi toetava positiivse suhtumise ning entusiasmi turvalise keskkonna, kus laps ennast hästi tunneb ja põnevate tegevuste kaudu areneda saab. Lisaks keeleõppele aitab Johanna ka matemaatilise ja loogika ülesannetega, pisemaid peenmotoorika probleemide jms. Meie pere soovitab Johannalt südamest. Liia jätkab ka see kooliaasta Chingly külastamisega, sest Johannaga on lõbus raamatuid lugeda, jutustada, päevikut kirjutada. Lisaks naudib meie tütar ka joogatunde mida Johanna lastele pakub.”

Katrin

Laste jooga tunnid on väga toredad. Laps alati läheb hea meelega tundi ja talle väga need tunnid meeldivad. Ruum on ilus, hubane, soe, huvitavate detailidega. Saab kindlasti soovitada. Laps käib Johanna juures ka eratundides, mis toetavad õppimist koolis ja aitavad tal paremini hakkama saada. Kui lapsele üldiselt õppimine ei meeldi, siis Johanna tundides õppimine talle meeldib.

Triin